lördag 16 november 2013

Aldrig ska det gå smidigt

(Installerar)

Det är aldrig lika lätt som folk påstår att det är med teknik. "Det är bara att stoppa in den". Yeah, right.

Så föga förvånad blev jag när jag satt med Boxer-boxen. Allt gick supersmidigt tills det att jag blev instruerad att stoppa in en nätverkskabel mellan boxen och min router. Hallå, jag har ju precis gått över till det moderna alternativet med en trådlöst router (se inlägg här). Där finns inga uttag, inte.

Jag ringer Boxer och hör med dem om det går att wifi:a. De sa att det inte gjorde det, men när jag ringer Telia i ett annat ärende berättar de att man kan köpa en så kallad nätverksbrygga och stoppa in i sin TV-box (oavsett leverantör) som tar emot signal från router. Schysst!


Så jag och hunden begav oss till Farsta Centrum idag. Det är en sträcka på cirka 5 km (tror jag). En rejäl promenix, men trevlig för vi går utan koppel nästan hela vägen.

Där hittade vi iaf en nätverksbrygga på Kjell & Co. från Netgear med flera utgångar för 500 spänn. På Telia kostade en sådan av ett annat märke 900 spänn.

(Trött efter lång promenad)

När vi kom fram gick vi och åt lunch. Jag hade med mig till Svea och hon lade sig på soffan bredvid mig och sov efteråt. Så skön hund.

Summa: Boxern var faktiskt superlätt att installera. Gick på ett nafs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar