torsdag 28 november 2013

Hundförsäkring

(Tror det var Folksam detta)

Jag har letat försäkring till Svea. Att göra research inför en sådan prenumeration är betydligt lättare än för hus ska jag tala om för er (om ni minns när jag begav mig in i djungeln för någon vecka sedan här). Man klickar i typ ålder, kön, ras och väljer sedan självrisk samt vårdersrättningsbelopp till veterinär per år.

Det var väldigt lätt att jämföra. För husförsäkringen orkade jag bara kolla tre bolag och tog sedan den som var billigast av dem.

Bästa försäkringen i detta fall, for the dog, var enligt mig ett bolag uppe i Sundsvall. Med de betalade man självrisken max en gång per år, men man kunde utnyttja vård hos veterinär vid flera tillfällen.

Jag reagerar dock att människan har satt upp en könshierarki för även hundar. Nödvändigt, much?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar