tisdag 12 november 2013

Nytt modem


Lite meckigt har det varit att plocka ut och på dongeln när jag ska pendla mellan hemma och mitt kontor som jag inte är på varje dag. Mest för att jag glömmer det. Det tar tid för datorn att känna in dongeln och koppla upp, det går fortare med wifi.


Framför allt så har det varit så sjukt opålitligt med den här lösningen. Jag vet inte om det är dongeln eller modemet. Men väldigt ofta lägger uppkopplingen ned.


Jag ringde Telia och köpte in mig på två år till med dem. Jag tycker ju att deras kundservice är tveklöst bäst av alla operatörer jag haft (och hey, I've been around). På köpet fick jag då ett bärbart modem, liten som en iPhone. Man bara stoppade in sitt SIM-kort och satte på den och så var det klart. Min mobil och dator wifi:ar båda till denna. Och idag på kontoret har jag med mig den.


Egentligen har den batteritid på upp till 8 timmar. Jag råkade dock göra en koll i min låda där jag har alla laddare och sladdar och hittade inte bara en utan två sladdar som passade till modemet! Ena var till att ladda batteriet till systemkameran, den andra till en gammal trådlöst handsfree jag hade 2007. Bra spar. Då har jag en på jobbet och en hemma.

(Och så klart hoppade Svea upp i sängen och ville ha uppis när jag skulle fota hur liten den var i min hand)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar