tisdag 5 november 2013

Titthål i staketet

(Hittas här)

Det var i förra veckan som jag promenerade hem med hunden Svea från Globen samtidigt som jag pratade i telefon med en partner. Ett längre samtal.

Väl på tomten lossade jag på kopplet och lät Svea nosa runt. Men vilken miss. De där förbannade (men söta) rådjuren som bestämt sig för att bosätta sig i Tallkrogen, gjorde hunden bananaz. Hon blir som en pilsk tonårskille och lyssnar inte på något. Hon stack iväg som ett spjut över tomterna och jag efter henne. Telefonsamtalet avslutades lite abrupt. 


Jag har insett att ett provisoriskt staket måste upp. Det riktiga, fina söta "white picked fence" byggs först efter jag dränerat kåken. Innan är bara onödigt för då måste det ned.

Ett sådant här INT- stängsel får det bli. Ett lågt så att Svea inte kan sticka men egentligen är inte syftet att hålla borta katter och rådjur. De kan gott få vara på tomten. Om de vågar.

Jag hittade det online för bara 139 spänn per 20 meter. Dock slut i lager. Buu. Jag gick runt tomten och estimerade att jag behövde fyra rullar. Ena grannen har byggt in sig med  staket redan. Och en provisorisk grind som man får lyfta och flytta på likt gallret jag har på kontoret (se här). Måste inte sitta fast. Det är inget fängelse jag ska bygga.

När jag googlade runt efter nätstängsel hittade jag det här sjukt lustiga titthålet för hundar. Tanken är att hunden ska skälla mindre när någon närmar sig för att de får se vem det är. Säkert smart om man har ett plank runt sin tomt. Men vem vill ha ett plank runt sin tomt? Svar: amerikanarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar