onsdag 27 november 2013

Kyligt hemma

(Bra plats för ett penntroll med säkerhetsnål)

Gräset var liksom frostigt och när jag gick på det var det som att jag aldrig riktigt nådde ned till marken utan gick på krispig corn flakes. Det var igår som det var så in i helvete kallt. -6 grader tror jag att dagstemperaturen var. Tänk er då hur kallt det var när jag gick morgonpromenaden vid 7-tiden.

Den kyliga luften utomhus görs sig påmind även inomhus. Det blir tydligare nu när man bor i villa. Fy, vad jag gick omkring och frös. Jag gick ned i källaren och höjde temperaturen två gånger. Hade raggisar och satt med filt på mig i soffan. Jag undrade nästan om det var för kallt för Svea som mest ligger PÅ filtarna.

Idag har temperaturen var en helt annan. Gräset var mjukt och det var fuktigt på gatorna igen. Sveas "täcke" på promenaden var overkill. Det kändes verkligen inomhus när jag kom hem efter jobbet i kväll också. Inga raggisar och bara allmänt mys.

Men det är ju inte att man undrar hur fasiken man ska överleva vintern :)

(Växter i mitt växtbord hemma)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar