onsdag 6 november 2013

Livet utan tv


(Sveas rumpa sticker upp)

ComHem levererar inte till villan. Det är inte så att jag älskar dem och prompt vill ha just den leverantören. Jag hade bara tyckt det vore så smidigt att kunna fortsätta använda samma digi-box och samma kort och liksom inte ha två fulla kalendermånader i uppsägningstid. Jag betalar för hela året ut tyvärr.

Eftersom det är ett dödsbo jag tagit över finns det inte att fråga vad för TV som levereras hit. Jag har frågat grannarna men de hade ju installerat fiber, de smart-assen. Det hade man inte till mitt hus. Och jag känner inte att jag kommer att tycka att det är värt det eftersom jag sysslar med mobilt bredband. Jag är ju inte en familj på fyra pers.

(Ligger i soffan och kollat ett inspelat avsnitt av Äntligen hemma på ComHem-digiboxen. 
Fy fan vad livet utan TV suger.)

Jag gjorde lite efterforskningar via Face (så klart - där får man ju alltid svar) och enligt en villaägare där var Boxer dyrt. Hon rekommenderade IP-TV med AppleTV-dosa, främst Magine. Men.. Magine hade ju inte alla göddiga kanaler.... De saknar 3:an, 5:an och 6:an. Det betyder alltså ett liv utan Grey's Anatomy, Svenska Hollywoodfruar, HIMYM, Top Model och en massa andra kvalitetsprogram. Dessutom är Magine linjär TV fast online. Och hur spännande känns det så där spontant?

Jag är ju ingen nedladdare över huvudtaget, jag streamar sällan och har ej några premium-konton. Jag har inte ens NetFlix. Och jag kollar aldrig på SVT varken på webben eller på "dumburken".

Så nej, IP-TV är nog inte min melodi (än) hur modernt det än är och hur modern JAG än brukar vara. Jag älskar att kolla på TV, ligga i soffan, kanske surfa samtidigt. Det får väl bli Boxer!


Har inte orkat rota i TiVo eftersom det är ComHem :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar