söndag 24 november 2013

Lift

(Från filmen Vanishing Hitchhiker)

Flyt älskar jag! Jag hade det verkligen inte när jag skulle ta mig hem från Skärgården, hem från päronen där jag varit hela helgen. Jag var i tid. Bussen var 4 min för tidig så jag såg den åka iväg när jag kom. Jag tittade på klockan och konstaterade att jag inte villa vänta en timma till nästa. Jag bestämde mig för att satsa på bytet bara några kilometer bort, få lift med någon vänlig skärgårdssjäl.

Typ femte bilen stannade. Sweet. En gubbe. Jag frågade om han kunde ta mig till vägskälet där bytet av bussar sker. Han skulle hela vägen in till stan så han sa att han kunde skjutsa mig ända till Slussen

Vi hade inte ens kommit ut från ön innan han sa: "Jag skjutsar dig till Enskede." Herregud, det behövdes ju inte. Jag var glad att bara kunna ta mig hem utan att behöva vänta på nästa buss. 

Men karln skjutsade mig hela vägen till parken där jag och Svea går vår morgonpromenix. Alltså, det kallar jag flyt och det var så vänligt. Jag antar att han tyckte jag var rolig att snacka med, eller något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar