lördag 2 november 2013

Röjer på tomten



De ville besöka mig idag, lördag, sa de tidigare i veckan. "Ta med gummistövlar", var mitt enda svar. "Vadå? Varför då?", undrade dem. 

Det är nya bud som gäller nu med villaliv. 


De fick fika när de kom. Kaffe med gifflar. Det var Karin, Martin och Hanna. Sen var det att bege sig ut och kratta. Den tidigare ägaren har lämnat efter sig en massa trädgårdsverktyg, framför allt vi behövde idag. Saknade en lövkorg, men annars hittade jag minst sex krattor, flera skottspadar, hackor, ogrässkrapor (ni hör vad jag hittar på namn på verktygen va?) och en massa, massa mer. 


Det var mycket mer jobb än vad jag estimerat! Jag tippade 15-20 min för fyra pers med alla egna krattor och spadar. Men det tog nog uppåt en timma om inte mer. 

Men åh så fint det blev!

Efter allt hårt jobb gick vi till den lokala "finkrogen". Bilder snart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar