måndag 25 november 2013

Önskar sig

(Här brukade det stå en massa flyttlådor)

På begäran skriver jag en "önskelista". Det var ju ett tag man gjorde det. Minns att "en häst" alltid stod högst upp på den tiden jag hade lista. Och så satte jag lappen på sovrumsdörren. Idag skriver jag den i ett blogginlägg istället.

Jag är ju ganska vuxen och har bott ensam i många år så jag har ju redan det mesta. Det jag behöver nu i min villa är ju lite mer pricy stuff som jag inte förväntar mig att någon ska gå och köpa som typ en robotgräsklippare. De är dyra. En sticksåg skulle vara gött. Då skulle jag kunna såga en massa grejer (se tidigare inlägg här). Soffan jag vill ha ligger på mer än 18 lax! :/ Det är för övrigt det enda jag byter ut i bohaget.

Saker som man behöver till trädgårdsskötsel lämnade familjen kvar. Jag har typ sex krattor, sex spadar, 2 hackor, fyra räfsor. Ja, ni hajar. Det jag inte har är en sådan där plastkorg man har till löven man krattat upp.

Stegar har jag kanske fyra stycken också. Växter har jag fullproppat i alla fönster och lite till.

Jag vet att det är trist att ge, men det är faktiskt nice att få: presentkort. Speciellt om jag ändå tänkt köpa några av de dyra grejer på dessa ställen. Eller saker som inte är dyra utan bara trista som ett provisorisk staket runt tomten så att Svea inte rymmer efter Bambi och hans morsa som knatar runt här på tomterna (se inlägg här).
Här är ställen jag skulle uppskatta presentkort ifrån:
  • Bauhaus. Jag älskar Bauhaus.
  • Bolia
  • IKEA kanske. Det funkar ju alltid.
  • Åhléns.
  • Clas Ohlson. Oh, I love.


Kan inte komma på något mer. Eller kanske utomhusbeslysning som går på solceller. Har inget el-uttag utomhus. Har iaf inte sett något än.

Ni är säkert kreativa och smartare än vad jag är. Jag kan säga så här. Mina färger här hemma är rosa, lila, mintgrön, ljusblå, gult. Gillar vitt, men inte så mycket svart.

Andra grejer jag skulle uppskatta är typ tjänster :) Har en diskmaskin som behöver installeras. Det är ett tricky jobb. Någon som är händig och kan sådant? Det vore typ bästa presenten.

Men jo - jag önskar mig denna lilla grupp! For real. Älskar 60-talsdesignen och kommer isf måla om till mina färger (de jag nämnde ovan). Färgen får jag köpa för presentkorten på typ Bauhaus haha!

Any help?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar