tisdag 12 november 2013

Äntligen garderober

(Pax)

Efter många om och men på Blocket, har jag äntligen fått hem tre superfina garderober. Ni hörde väl min klagan i helgen när ingen riktigt svarade (här). Jag hade flera på gång.

En av dem som inte svarade visade sig vara min kollega på Bladet. Eller jag kände igen hans namn, så jag mailade honom på hans jobbmail och sa basically: "Jag vill ha dna garderober!! Varför svarar du inte?" Vi har aldrig träffats.


Det visade sig att hans fru, som lagt upp alla annonser, hade skrivit in hans mail fel så ingen hörde av sig på någon av annonserna. Tur att jag mailade privat :)

Han var god och höll dem åt mig tills jag fick loss Lasse och brorsan att hjälpa bära.


Att köpa garderober är tydligen som att gå och köpa kök. Till och med på IKEA är det en investering vi talar om. När man kollar tunt på Blocket är det ganska varierande priser. Dessa hittade jag för 700:- vilket jag inte prutade på. Säljarens marknad när de lades ut så billigt.

Egentligen är garderoberna provisoriska och utseendet har varit sekundärt. De är inte alls min stil, den här vuxna stilen. Men eftersom huset är från 1935 så har jag bestämt mig för att försöka behålla mycket av det gamla, men hålla det fräscht. Får ej bli shabby chic.

Om man byter knopparna kanske rätt feeling uppenbarar sig.

(Gardinen är INTE min)

I annonsen stod det att garderoberna skulle vara 201 cm höga så jag brydde mig inte om att mäta takhöjden. Det är ju som sagt ett litet hus.

De var bra mycket högre och det var med nöd och näppe som vi lyckades tippa dem rakt. Sånt flyt.

De är grunda - bara 37 cm. Skitskönt så att det inte känns som att garderoberna slukar mitt lilla hus.

(Karin vill spexa med Svea och sätter på henne lurar)

Jag var väldigt tidig till Kungsholmen där garderoberna fanns hos kollegan. Men bara fem minuter ifrån jobbar ju Karin. Perfekt! Så jag störde henne i några minuter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar