söndag 17 november 2013

Jag och disk...


Hanna ska renovera sitt kök helt och hållet. Hon river ut rubbet och ska sätta upp en väg så att hon får en tvåa. Köket vill hon ska ha samma fina sekelskiftstil som det en gång troligen hade.

Hon har sneglat på Gamla Stan Kulturbygg. Jag tror det kommer att bli asfint.

I och med detta skaffar hon sig en ny diskmaskin, en integrerad. Jag fick henne gamla bänkdiskmaskin idag! Jag och Papi var och hämtade den. Vi får väl se hur det går att installerade den, men seriöst; jag är så seg på att diska (se tidigare inlägg här). Hela köket är ständigt belamrat med smutsig disk.

Det blir en bra, provisorisk lösning tills jag renoverar köket om något år.


I Hannas kök har en jättesöt kökssoffa (typ?) stått. Hon frågade mig om jag ville ha den och jag blev jätteglad Jag har ingen aning om var den ska få plats, men in ska den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar