söndag 3 november 2013

Hipsterfika i Hökis


Hökarängens Centrum är verkligen ett centrum som vet hur man behåller själen från 50-talet. det är löjligt mysigt och kommer utan tvekan att gentrifieras precis som Hägersten gjort de senaste åren. Jättekul för de som bryr sig!

Igår blev jag tipsad om ett surdegsbageri i Hökis och var så nyfiken att jag begav mig dit redan idag under monsterpromenaden med Svea. Det var genommysigt och precis lika genomtänkt som man kunde tänka sig. Lydecker & Boussard hette det och finns tydligen också i andra förorter i Stockholm.


Den stora skillnaden med det här stället, som lika gärna hade kunnat ligga inne på Söder eller på Östermalm, var att det fanns en ambition att känna kunderna. Ägaren hälsade på folk vid namn och när hon såg mig och Svea frågade hon: "Heter du Marie?" Jag hade nämligen lagt en fråga på deras Facebook-sida igår om man fick ta med hund.


Det enda minus jag har på detta ställe var att man inte fick påtår. Hm.


Termosen är min :) Har den varje morgon när jag går med hunden. Man är ju en lattematte. Du hittar den på Åhléns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar