onsdag 17 oktober 2012

Brazilian blowout: efter

(Efter)

Eftersom mitt hår är så gräsligt fult när det är som det är så håller jag för mitt ansikte - allt för att ansiktet inte ska associeras till det där håret.

I vilket fall; så här blev det efter keratinbehandlingen som Lama gjorde i förra söndagen. Håret ska bli mindre frizzigt och mjukare. Här ser ni håret före behandlingen.

Och jo, det är absolut mjukare! Det känns som att det mår mycket bättre. Innan behandlingen var det torrt och sprött lite pga färgningen (men fr.a. för att det bara är det). Jag vet inte hur det är med frizzet däremot. Alltså det är ju mindre lockigt, men fortfarande burrigt. Och jag har ju hellre mindre burr och mer lockar. Jag hatar verkligen burret.

Så betyg. Bra behandling, men jag skulle aldrig pynta tre lax hos frisören. Aldrig. 

1 kommentar:

  1. Tycker håret ser lovande ut. Och skulle du bli missnöjd är ju handtricket väldigt effektivt. Lite opraktiskt på stan kanske. Lätt hänt att gå in i lyktstolpar, kan jag föreställa mig.
    /E-fältet

    SvaraRadera