tisdag 23 oktober 2012

Kommande objekt

Idag fick jag nyhetsbrev från HusmanHagberg. Där har de en massa info som jag inte finner meningsfullt över huvudtaget. Det är inte riktat och har samma info varje månad. Ett riktigt sådant där "vi skickar ut nyhetsbrev för att man ska det"-nyhetsbrev.

En av punkterna heter "Sälja - men inte än". Märkligt att döpa den till det eftersom den innehåll kommande objekt, sådana som man gjort all förberedelse på (info från bostadsförening, plåtat, gjort ritning, mm) men som ännu inte riktigt är till salu för att man vill hitta något att köpa först. Precis så har ju jag gjort med min. Den punkten riktar sig alltså till alltså till köpare och inte säljare, men de har döpt den till sälja-something.

Ja, ni märker. Idag är jag på krigsstigen och det får man vara ibland.


Jag hittade bland annat min lägenhet där. Kolla in här. Det är en bild på balkongen (den ovan) och så kan man bläddra vidare till planlösningen. I texten på två rader framgår det var lägenheten ligger i staden. Men utöver det är det inte så mycket mer info. Why? Dessa annonser är ju inte det minsta säljande! Varför har man dem, för att visa att man har många kunder?

Här lade jag upp lite bilder på min lägenhet från mäklarplåtningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar