torsdag 25 oktober 2012

ReFurn Malmö

Haha! Jag var tvungen att dela med mig av detta. Jag skypar med Anna nere i Malmö som har en egen ReFurn-butik i en lada på vischan. ReFurn är ett företag som "räddar" möbler från att brännas upp på tippen. Det finns ju en marknad även för dem. ReFurn har avtal med olika tippar om att komma och hämta lass med möbler och så säljer man dem som de är (oftast) rakt av, som en loppis typ. Drivkraften är att rädda miljön, helt enkelt. Och det gillar vi.

Man kan även boka möbler direkt på deras sajt och sedan hämta i butik (finns även i Sthlm). Kolla här.

(Det kom en kund)

Men mitt i vårt samtal kom en kund. Istället för att lägga på så vände hon datorn så att jag kunde titta ut genom husvagnsfönstret (det är typ deras kontor inne i ladan) när hon snackade med kunden. Det var lite roligt, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar