torsdag 11 oktober 2012

Ett enda objekt

När jag träffade Camilla i tisdags innan vi skulle sluta upp med Lama, Jannike och CharlottaOrangeriet snackade vi så klart bostäder. Camilla har försökt sälja sitt parhus efter att jag började knarka Hemnet och hon fick upp suget själv. Mitt fel, alltså. Efter bara två år beslutade hon och maken för att röra sig. Läs ett tidigare inlägg här.

Nu hade de dock bestämt sig för att lägga ned business till i januari eftersom de inte fick accepterat pris.

Ja, och för mig går det ju trögt. Tröööögt. Det är inte mycket hus ute på Hemnet och folk får knappt det begärda priset. Men det vi konstaterade var att det egentligen bara krävs ett enda objekt som känns bra och aktuellt för att "situationen ska lösa sig" (nu är ju jag inte direkt i kris på något vis, men ni hajar). Man behöver inte fem hus, man behöver ETT hus. Och det gäller att vara på tårna. Det gäller att titta hela tiden, lära sig mer för att snabbt kunna ta ett beslut om man står inför ett bra objekt och en "bra deal".

Idag kom det upp ett hus på nätet som kändes aktuellt! Det ligger nästgårds med ett annat hus jag var med och budade på för en månad sen, men detta är något mindre vilket bara är bra. Och framför allt en halv mille läge i pris.


Tristare tomt, men det är ingen större utmaning, det är kul. 500 meter till tuben och i sydvästläge. Svagheterna är att den inte har installerad bergvärme och bara 2-glasfönster men driftskostnaderna är ändå låga. Jag tror också att det är några träd man knappt ser i bild som skymmer solen som står på granntomten, men det är sådant man får titta efter på plats.

Det här känns lite hoppfullt trots att jag inte sett besiktningsprotokollet än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar