tisdag 23 oktober 2012

The Abbey

(Klockan bakifrån)

Här kommer lite pics från min tur upp i tornen i den katolska katedralen the Abbey mitt i Bath. Supertjusig byggnad så klart och det är som vanligt svårt att värja sig från de massiva intrycken när man kliver in. 

Jag gick en tur så klart. Man får så mycket mer ut av en sevärdhet om man går en guidad sådan. Vi "klättrade" 212 steg i tornen ändå högst upp och gick en massa go info om byggnaden.

(Sjukt snygg gravsten på kyrkgolvet med mixade typsnitt)

(Utsikt från det högsta tornet)

(Riktigt Englandsväder med en konstant "mist"/dugg i luften)

(Halvvägs ned, plåtat från taket här)

Michi satt på torget utanför och väntade på mig för att hon var klar med skolan lite tidigare än jag med dagens turistande. Om ni tittar noga så sitter hon på en av parkbänkarna precis bredvid soptunnan.

Och så fick man ett "intyg" att man faktiskt klättrat de 212 stegen och ned igen i the Abbey. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar