fredag 26 oktober 2012

Konsumtion


I oktober för ett år sen satte jag P för onödig konsumtion. Gud vad man handlar saker för att må bra, för att man förtjänar det eller "unnar" sig. Köpstoppet innebar att jag bara fick köpa grejer jag verkligen, verkligen behövde. Köpen skulle vara genomtänkta.

Det här köpstoppet har faktiskt inte varit något problem alls att hålla. Jag har inhandlat en ny iPhone, en Air, en Padda, en iPal-radio och letar nu hus. Genomtänkta köp. I övrigt har jag lärt mig att uppskatta gamla kläder i min garderob och halverat antalet produkter i badrumsskåpet.

Den här ringen köpte jag trots att jag varken behöver den eller tänkt igenom köpet i god tid innan. Det var på taxfreen på Gatwick. För vi måste komma ihåg att så länge det inte finns något missbruk så tror inte jag på absolutism.


2 kommentarer:

  1. Haha, du pratar så vuxet och förståndigt! Jag känner mig som ett barn i jämförelse med mina galna köpimpulser.
    Ringen är i af skitsnygg och passar bra på dina välmanikyrerade händer!

    /Enskedefältet

    SvaraRadera
  2. Gud så fin! Puss Michi

    SvaraRadera