onsdag 10 oktober 2012

Lägga på Lunden


Papi mailade mig en annons. Det är en liten tvåa i mitt hus på Tegnérlunden som är till salu. Jag vet precis vilken lägenhet det är. Det var en stor etta från början och ligger på 1 tr. Jättefin, men ett sittkök. På plan ett har de högre i tak vilket gör de stora fönstren ännu större och mäktigare. Jag var där precis efter att jag köpt min lägenhet 2000.

Sen var jag i lägenheten när en ensamstående pappa flyttade in typ 2004. Han hade en liten dotter och kände att hon behövde ett eget rum, så han gjorde om köket till ett arbetskök och ett litet sovrum man kunde stänga dörren till. Jag gillade inte alls upplägget, men det var ju för barnets skull.

Och smart var det, för nu när det är till salu igen (har legat ute många gånger under dessa år) så är en liten tvåa på 42 kvm precis det folk letar efter. Med dagens priser har folk inte råd med sekelskiftstvåor på 75 kvm och kakelugnar.

Den här lägenheten är värderad till samma pris som min som är något större och ligger högre upp i huset, 3 millar. Men min är inte lika fint renoverad längre.

Se annonsen här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar